Gyakran ismételt kérdések

Felhasználói fiók

Mire való a felhasználói fiók?

  • Az felhasználói fiók ( online ügyfélszolgálat ) kizárólag ügyfeleink részére szolgáltat információt és ad számos kényelmes lehetőséget szolgáltatásaink megrendelésére, elérésére.

Hogyan lépjek be?

  1. felhasználó név vagy e-mail cím beírása a 'felhasználó' felirat alatti szövegmezőbe
  2. jelszó beírása a 'jelszó' felirat feletti szövegmezőbe
  3. a bejelentkezés/belépés gombra kattintva beléphetünk a honlap belső felületére
  4. sikeres belépés után a kilépés gombra kattintva lehet elhagyni a belső felületet

Hibák a weblapra bejelentkezésnél

  • hibásan beírt felhasználó név
  • hibásan beírt jelszó
  • nem megfelelő jogosultság
  • nem aktivált felhasználói fiók
  • nem megerősített felhasználói fiók ( webmester ellenőrzése )

Kérjük írd be újra figyelmesen a felhasználó neved és jelszavad

  • a felhasználó név csak kis betűket tartalmazhat
  • a jelszó kis, nagybetűket illetve számokat tartalmazhat. Figyelj oda használatukra, ellenőrizd, hogy a CAPS LOCK nem maradt -e benyomva.
  • amennyiben interneten keresztül hoztad létre felhasználói fiókodat, úgy előfordulhat ,hogy az e-mail értesítőben kapott linkre nem kattintottál, nem aktiváltad felhasználói fiókod.
  • ha a fenti pontok mindegyikére odafigyelve mégsem tudsz bejelentkezni, vedd fel velünk a kapcsolatot.

E- mail beállítások, adatok lekérése

  • regisztrált ügyfeleink belépés után módosíthatják adataikat, így az e-mail címet is.
  • az adatok lekérése az Elfelejtetted jelszavad? link alatt érhető el a kapcsolattartó e-mail cím megadásának segítségével.

Tárhely

Hogyan tudom elérni a tárhelyemet? (FTP elérés)

  • a tárhely(ek) eléréséhez bármilyen FTP program használható
  • passzív FTP mód használata szükséges (passive mode)
  • három fő adat van. FTP kiszolgáló (FTP host), FTP felhasználó (FTP login), FTP jelszó (FTP password)
  • FTP hozzáférésnél elegendő az IP cím beirása hostname helyett

Miért nem tudok belépni FTP -vel a tárhelyemre?

  • ellenőrizd a felhasználó név és jelszó helyes beírását. A kis betű és nagy betű is számít!
  • FTP programodat állítsad PASSIVE MODE ban, passzív módba.

Miért nem tudok könyvtárakat törölni FTP-n?

  • rejtett fájlok vannak a könyvtárban
  • jogosultsági probléma
  • rendszerkönyvtár

Hova töltsem fel a weblapomat?

  • Az elkészített weblapot FTP segítségével tudod feltölteni
    • FTP -re csak PASSIVE MODE -ban lehet bejelentkezni!
  • Weboldalad tartalmát a "public_html" könyvtárba rakd

Hogyan tudom elérni a lapomhoz tartozó statisztikát?

  • JAVASLATUNK: GOOGLE

Levelezés / e-mail fiókok

Hogy tudom olvasni az e-mail -eket, hogy érem el a e-mail fiókjaimat?

  • e-mail fiókjainkat POP3/IMAP levelező software segítségével lehet olvasni, illetve lehetőség van WEBMAIL használatára.
    Ez utóbbit csak arra az esetre ajánljuk, ha nem a megszokott számítógépről olvassuk a leveleinket.
  • POP3 e-mail fiókok adatait ügyfélkapun keresztül lehet elérni, módosítani.
  • ajánlott software: Mozilla Thunderbird
  • POP3 / IMAP kiszolgáló szerverünk: mail.atedin.hu

Levelező szoftver beállítások?

  • A legtöbb levelező programban az alap beállítások megfelelőek.
  • javasolt levelező program: Mozilla Thunderbird

Mi a e-mail fiókhoz a felhasználó nevem?

  • A felhasználó név a e-mail fiók teljes neve
    • pl: atedin@atedin.hu
    • alias segítségével a rendszerbe belépni nem lehetséges!

Hogyan tudom G-MAIL segítségével használni az e-mail fiókomat?

Mekkora a maximális levél méret amit a levelezőszerver elfogad?

  • A e-mail fiókok mérete dinamikusan oszlik meg, és a legnagyobb bejövő levél 20 Megabyte lehet.

Hogyan tudom megkapni a e-mail fiókhoz tartozó felhasználónevet, jelszót?

  • az e-mail fiókokhoz tartozó felhasználó név és jelszó megtalálható az ügyfélkapunk belépve.

Hogyan változtathatom meg e-mail fiókhoz tartozó jelszavamat?

  • felhasználó név és jelszó lekérdezése, módosítása az ügyfélkapunk belépve.

Hogyan tudok e-mail -t küldeni? (SMTP)

  • levelek küldése SMTP szerver, vagy webmail segítségével lehetséges
  • SMTP szervereken azonosítás szükséges (authentication) vagyis felhasználónév és jelszó nélkül nem lehet használni.
  • SMTP szerver általában az internetet hozzáférést szolgáltató cég adja. (PL: mail.szolgaltato.hu, smtp.szolgaltato.hu ) amelyhez tartozik egy felhasználó név és jelszó.
  • JAVASLATUNK: A GOOGLE ingyenes SMTP szolgáltatást biztosít.
  • Cégünk SMTP szolgáltatást külön nem ad! Szervereinkről kimenő levelezés csak és kizárólag WEBMAIL segítségével lehetséges.

Miért nem tudok bejelentkezni webmail.atedin.hu címen? (WEBMAIL)

  • postaládádba nem érkezett még levél
  • hibásan beírt e-mail cím, jelszó
  • nem létező postafiók

Mi az SMTP (outgoing SMTP server), kimenő e-mail szerver?

  • a levelező programod ide küldi az e-maileket. Ez a szerver küldi tovább a megadott címre.
  • SMTP szerver általában az internetet hozzáférést szolgáltató cég adja. (PL: mail.szolgaltato.hu, smtp.szolgaltato.hu ) amelyhez tartozik egy felhasználó név és jelszó.

Arhiválódnak -e leveleim a szerveren?

  • NEM! A levelezésed arhiválását, a leveleid karbantartását neked kell végezned.
  • Kifejezett kérésre módunkban áll arhívumot készíteni, de ez külön megegyezés tárgyát képezi.

Mi a különbség a postafiók és az alias között?

  • Amennyiben postafiókod van nálunk, ahhoz tartozik egy felhasználó név ( a felhasználó név a teljes e-mail cím, pl: info@atedin.hu ) és egy jelszó aminek a segítésével beléphetsz és lekérheted a leveleidet a szerverről, míg az alias csak egy cím ami csak továbbítja a leveleidet a megadott helyre. Alias esetében ha nincs postafiók a leveleidet nem tároljuk.

 

Szolgáltatások

Hogyan tudok DOMAINT regisztrálni?

Hol tudom megnézni ,hogy egy domain szabad -e?

  • Domain elérhetőségének ellenőrzését, vagyis, hogy az adott domain regiszrált állapotban van, vagy sem a következő címen lehet ellenőrizni:

Mire van szükség domain regisztrációhoz?

  • magánszemély esetében
    • saját adatokra
      • név
      • e-mail
      • telefonszám
      • személy igazolvány szám
      • posta cím
      • számlázási cím
    • kitöltött és aláírt regisztrációs lap

  • céges regisztrációnál
    • céges adatokra
      • név
      • e-mail
      • telefonszám
      • adószám
      • posta cím
      • számlázási cím
    • cégbírósági bejegyzésre
    • aláírási címpéldányra
    • kitöltött és aláírt regisztrációs lap

Hogyan kapok értesítés a szolgáltatások lejáratáról?

  • ügyfélkapun belépve bármikor elérhetőek az igénybevett szolgáltatások adatai
  • a szolgáltatások lejáratáról kizárólag e-mail -ben adunk tájékoztatást, ezért fontos, hogy az ott megadott e-mail címet olvassa valaki
  • a szolgáltatásokról, akcióinkról személyre szólóan, e-mail -ben értesítjük kedves ügyfeleinket

Mennyi idővel a lejárat előtt kapok értesítést?

  • a lejárati dátum előtt 2 hónappal küldünk e-mail értesítőt, és az 1 hónapon belül legalább még egyszer.

Hogyan fizethetek?

  • személyesen készpénzben
  • banki átutalással
  • bizonyos esetekben online fizetési lehetőség

Mikor és hogyan regisztrálhatok át egy domain nevet?

  • A domain tulajdonosa rendelkezik minden joggal a domain felett. Tehát bármikor bármilyen céghez átregisztrálhatod, ezt a pillanatnyi regisztrátor felé le sem kell kommunikálnia.Az ISZT -től automatikusan értesítőt küld e-mailben.
  • A .hu domainek publikus adatai itt megtekinthetőek: www.domain.hu
  • Amennyiben több évre regisztráltad domain neved, úgy regisztrátor váltásnál csak a váltáskori év hónap/nap lejáratáig él a domain, vagyis a többi év függetlenül a korábbi kifizetéstől elveszik!

Kapcsolatfelvétel

Elvesztettem a FELHASZNÁLÓI FIÓKOM ( Ügyfélkapu ) belépési adatait, mit tegyek ?

  • kattints az 'Elfelejtetted jelszavad?' linkre
  • írd be az e-mail címed
  • írd be az grafikában megjelent 'biztonsági kód'-ot
  • kattints a gombra
  • e-mailben kapsz értesítést a teendőkről

Nem tudok belépni a FELHASZNÁLÓI FIÓK -ba ( Ügyfélkapu ), mit tegyek ?

  • Amennyiben az általad megadott e-mail cím megváltozott, vagy már nem tudod olvasni, kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot telefonon, vagy e-mail -ben.

Hogyan tudom elérni az ATEDIN -t?

Szerződésekkel kapcsolatosan tudnivalók ÁSZF (általános szerződési feltételek) : http://www.atedin.hu/aszf

ATEDIN CMS

© All rights reserved ATEDIN 2004-2015